Ιατρείο Διαχείρισης Πόνου & Παρηγορικής Φροντίδας
Ιατρικός Βελονισμός - Αισθητικός Βελονισμός
Απώλεια Βάρους - Υπογονιμότητα - Διακοπή Καπνίσματος


Επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του Κέντρου: www.acumed.gr

Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2015

Συγκλονιστική Επιστολή από ένα άνθρωπο με Χρόνιο Πόνο !

ΧΡΟΝΙΟΣ ΠΟΝΟΣ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ελεύθερη μετάφραση

Μητράγκας Γ. Απόστολος
Επιστ. Υπεύθυνος Κέντρου Διαχείρισης Πόνου
Ιατρός Αναισθησιολόγος, Εξειδικευμένος στον Ιατρικό Βελονισμό, Ιατρός Πόνου
Επιστ. Συνεργάτης Α.Π.Θ.

Το να έχεις χρόνιο πόνο σημαίνει ότι πολλά πράγματα αλλάζουν, και πολλά από αυτά είναι αόρατα. Σε αντίθεση με τον καρκίνο ή το να τραυματιστείς σε ένα ατύχημα, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν καταλαβαίνουν ούτε στο ελάχιστο το χρόνιο πόνο και τις επιπτώσεις του. Και αυτοί που νομίζουν ότι ξέρουν, οι περισσότεροι στην πραγματικότητα είναι παραπληροφορημένοι.
 
Στο πνεύμα της ενημέρωσης όσων επιθυμούν να κατανοήσουν:
Αυτά είναι τα πράγματα που θα ήθελα να καταλάβετε 
για μένα πριν με κρίνετε!

Παρακαλώ να κατανοήσετε ότι το να είσαι άρρωστος δεν σημαίνει ότι δεν είσαι ακόμη ένα ανθρώπινο ον. Πρέπει να περνώ το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας μου με σημαντικό πόνο και εξάντληση, και αν με επισκεφθείτε, μερικές φορές μάλλον δεν θα σας φαίνεται διασκεδαστικό να είστε μαζί μου, αλλά είμαι ακόμα εγώ, κολλημένος μέσα σε αυτό το σώμα. Εξακολουθώ να ανησυχώ για την εργασία, την οικογένεια μου, τους φίλους μου, και το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου, θα ήθελα να σας ακούω να μιλάτε για τις δικές σας ανησυχίες .



Παρακαλώ να κατανοήσετε τη διαφορά μεταξύ του "χαρούμενος" και "υγιής". Όταν έχεις γρίπη, ίσως νιώθεις δυστυχισμένος με αυτό, αλλά εγώ είμαι άρρωστος εδώ και χρόνια. Δεν μπορώ να είμαι δυστυχισμένος όλη την ώρα. Στην πραγματικότητα, δουλεύω σκληρά για να μην νοιώθω άθλια. Έτσι, αν σας μιλάω και ακούγομαι ευτυχισμένος, αυτό σημαίνει ότι είμαι χαρούμενος. Αυτό είναι όλο. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πονάω πολύ ή δεν είμαι πολύ κουρασμένος, ή ότι είμαι όλο και καλύτερα, ή οποιαδήποτε από αυτά τα πράγματα. Παρακαλώ μην λέτε, "Ω, εσύ ακούγεσαι καλύτερα!" ή "Μα, φαίνεσαι τόσο υγιής!". Ακούγομαι χαρούμενος και προσπαθώ να δείχνω φυσιολογικός σας εσάς.

Παρακαλώ να κατανοήσετε ότι αν είμαι σε θέση να σταθώ για δέκα λεπτά, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι μπορώ να σταθώ για είκοσι λεπτά ή μία ώρα. Ακριβώς επειδή κατάφερα να σταθώ για τριάντα λεπτά χθες δεν σημαίνει ότι μπορώ να κάνω το ίδιο και σήμερα. Κάποιες ασθένειες σε κάνουν παράλυτο. Με το χρόνιο πόνο, τα πράγματα είναι πιο συγκεχυμένα καθημερινά. Μπορεί να είναι σαν ένα γιο-γιο. Ποτέ δεν ξέρω από μέρα σε μέρα, πώς είμαι, ή πως πρόκειται να αισθάνομαι όταν ξυπνήσω. Στις περισσότερες περιπτώσεις, δεν ξέρω πως θα είμαι από λεπτό σε λεπτό. Αυτό είναι το πιο δύσκολο και το πιο απογοητευτικό στο χρόνιο πόνο.

Παρακαλώ επαναλάβετε την παραπάνω παράγραφο αντικαθιστώντας το  "κάθομαι", με το "περπατάω", "σκέφτομαι", "συγκεντρώνομαι", "είμαι κοινωνικός"  και ούτω καθεξής, αυτό ισχύει για τα πάντα. Αυτά είναι ό,τι σου κάνει ο χρόνιος πόνος.

Παρακαλώ να κατανοήσετε ότι ο χρόνιος πόνος είναι μεταβλητός. Είναι αρκετά πιθανό (για πολλούς, είναι κοινό) ότι μια μέρα θα είμαι σε θέση να περπατήσω στο πάρκο και πίσω, ενώ την επόμενη μέρα θα έχω πρόβλημα να πάω στο επόμενο δωμάτιο. Παρακαλώ μην μου επιτεθείτε όταν είμαι άρρωστος, λέγοντας: "Μα αφού το έκανες πριν!" ή "Ω, έλα, ξέρω ότι μπορείς να το κάνεις αυτό!" Αν θέλετε να κάνω κάτι, τότε ρωτήστε με αν μπορώ. Στο ίδιο πνεύμα, μπορεί να χρειαστεί να ακυρώσω μια προηγούμενη δέσμευση την τελευταία στιγμή. Αν συμβεί αυτό, σας παρακαλώ να μην το πάρετε προσωπικά. Αν είστε σε θέση, παρακαλώ προσπαθήστε να θυμάστε πάντα πόσο τυχεροί είστε, επειδή βρίσκεστε σωματικά σε θέση να κάνετε όλα τα πράγματα που μπορείτε.

Παρακαλώ να κατανοήσετε ότι το "να πάω έξω και να κάνω πράγματα" δεν με κάνει πάντα να νιώσω καλύτερα, και μπορεί συχνά να με κάνει αρκετά χειρότερα. Δεν ξέρετε τι έχω περάσει ή πόσο υποφέρω στο δικό μου ιδιωτικό χρόνο. Μου λέτε ότι πρέπει να ασκούμαι, ή να κάνω μερικά πράγματα για να "πάρω το μυαλό μου μακριά από αυτό", και αυτό μπορεί να με οδηγήσει να δακρύσω, και δεν είναι σωστό. Αν ήμουν σε θέση να κάνω κάποια πράγματα οποιαδήποτε ή όλη την ώρα, δεν το ξέρετε ότι θα τα έκανα; Συνεργάζομαι με τους γιατρούς μου και κάνω αυτό που υποτίθεται ότι πρέπει να κάνω. Μια άλλη δήλωση που πονάει είναι, "Απλά πρέπει να πιέζεις τον εαυτό σου περισσότερο, να προσπαθήσεις σκληρότερα". Προφανώς, ο χρόνιος πόνος μπορεί να βρίσκεται σε ολόκληρο το σώμα, ή να εντοπίζεται σε συγκεκριμένες περιοχές. Μερικές φορές, το να συμμετέχω σε μια κοινή δραστηριότητα για ένα μικρό ή μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να προκαλέσει μεγαλύτερη ζημιά και σωματικό πόνο από ό,τι θα μπορούσατε ποτέ να φανταστείτε. Για να μην αναφέρω το χρόνο αποκατάστασης, ο οποίος μπορεί να είναι μεγάλος. Δεν μπορείτε να το διαβάζετε πάντα στο πρόσωπό μου ή στη γλώσσα του σώματος. Επίσης, ο χρόνιος πόνος μπορεί να προκαλέσει δευτερογενή κατάθλιψη (δεν θα έχετε κατάθλιψη, αν είστε συνεχώς άρρωστος για μήνες ή χρόνια;), αλλά δεν έχει δημιουργηθεί από την κατάθλιψη.

Παρακαλώ να κατανοήσετε ότι αν πω ότι θέλω να καθίσω, να ξαπλώσω, μείνω στο κρεβάτι, ή να πάρω αυτά τα χάπια τώρα, μάλλον σημαίνει ότι πρέπει να το κάνω τώρα, δεν μπορεί να αναβληθεί ή να το ξεχάσω μόνο και μόνο επειδή εγώ είμαι κάπου, ή είμαι ακριβώς στη μέση του να κάνω κάτι.
Ο Χρόνιος Πόνος δεν συγχωρεί, ούτε περιμένει για κανέναν.

Αν θέλετε να προτείνετε μια θεραπεία για μένα, παρακαλώ να μην το κάνετε. Δεν είναι επειδή δεν εκτιμώ τη σκέψη, και δεν είναι επειδή δεν θέλω να γίνω καλά. Ο Θεός ξέρει ότι δεν είναι αλήθεια. Κατά πάσα πιθανότητα, έχετε ακούσει ή δοκιμάσει κάτι. Σε ορισμένες περιπτώσεις, έχω γίνει πιο άρρωστος. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει ανεπιθύμητες παρενέργειες ή αλλεργικές αντιδράσεις. Περιλαμβάνει, επίσης, την αποτυχία, η οποία από μόνη της μπορεί να με κάνει να νιώσω ακόμη χαμηλότερα. Αν υπήρχε κάτι που θεραπεύεται, ή βοήθησε τους ανθρώπους με τη μορφή του χρόνιου πόνου από τον οποίο πάσχω, τότε θα ξέραμε γι ' αυτό. Υπάρχει δικτύωση σε παγκόσμια κλίμακα (τόσο εντός όσο και από το Διαδίκτυο) μεταξύ των ανθρώπων με χρόνιο πόνο. Αν κάτι δουλεύει, θα το ξέραμε.

Αν φαίνομαι ευαίσθητος, είναι πιθανώς επειδή είμαι. Δεν είναι πως προσπαθώ να είμαι. Μάλιστα, προσπαθώ πολύ σκληρά για να είμαι φυσιολογικός. Ελπίζω ότι θα προσπαθήσετε να κατανοήσετε. Έχω περάσει και εξακολουθώ να περνάω πάρα πολλά.

Είναι δύσκολο για σας να καταλάβετε το χρόνιο πόνο, εκτός και αν τον έχετε ήδη.
Ο Χρόνιος Πόνος φέρνει όλεθρο στο σώμα και το μυαλό.
Είναι κουραστικό και εκνευριστικό. Σχεδόν όλη την ώρα, ξέρω ότι κάνω ότι μπορώ για να το αντιμετωπίσω αυτό, και να ζήσω τη ζωή μου προς το καλύτερο. Σας ζητώ να με ανεχτείτε και να με δεχτείτε όπως είμαι. Ξέρω ότι δεν μπορείτε να καταλάβετε κυριολεκτικά την κατάστασή μου, εκτός και εάν είστε στη θέση μου, αλλά όσο είναι δυνατόν, σας ζητώ να προσπαθήσετε να με κατανοήσετε γενικότερα.

Με πολλούς τρόπους εξαρτώμαι από σας, τους ανθρώπους που δεν είναι άρρωστοι. Σας χρειάζομαι για να με επισκεφθείτε, όταν είμαι πολύ άρρωστος για να βγω έξω. Μερικές φορές χρειάζομαι να με βοηθήσετε στο εμπορικό κέντρο, στο μαγείρεμα ή στο καθάρισμα. Μπορεί να σας χρειαστώ για να με πάτε στο γιατρό, ή στο κατάστημα.
Είστε η σύνδεσή μου με την «ομαλότητα» της ζωής.
Μπορείτε να με βοηθήσετε να κρατήσω επαφή με τα μέρη της ζωής που μου λείπουν.

Ξέρω ότι έχω ζητήσει πολλά από εσάς, και συνεχίζω να το κάνω και σας ευχαριστώ για την προσοχή σας. Πραγματικά σημαίνει πολλά για μένα που με ακούσατε.



(Ελεύθερη μετάφραση από την Αγγλική γλώσσα - Απόστολος Μητράγκας)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου